خودروهاداخلی

سایپا شاهین🚗ارزش خرید و بررسی

سایپا شاهین جدید ترین خودرو حال حاضر سایپا است(1400) رقیب اصلی این خودرو که تقریبا در یک زمان مرفی شده اند تاراست.به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

خودرو سایپا شاهین یکی از محصولات جدید در بین خودرو های ایرانی است که به عنوان خورویی لوکس و جدید وارد بازار خودرو شده است.این خودرو محصول کمپانی خودرو سازی سایپاست که به تازگی وارد بازار شده و اماده بررسی در خودروآموز است.با ما همراه باشید.

نمای بیرونی شاهین

ظاهر:

در طراحی بیرونی این خودرو از TOYOTA BELTA الهام گرفته شده است.به نظر میرسد در حال ورود به عصر جدیدی از طراحی خودرو در ایران هستیم که نوید اینده ای بهتر می دهد.از چراغ های جلویی شروع کنیم.چراغ ها کشیده اند و ظاهر جالبی توام با عصبانیت را به چشم می کشند.توازن در جلو و کنار های این خودرو کاملا حفظ شده اما باید تکرار کنیم طراحی این خودرو از تویوتا بلتا الهام گرفته شده.نمای عقب از حالت خسته کننده ایرانخودرو و سایپا خارج شده است و رنگ ها به روز شده اند.در بخش طاحی نمره خوبی میگیرد و می توان ان را نسبت به خودرو های ایرانی و حتی بعضی از خودرو های چینی سرتر دانست.

در بخش داخلی همانطور که انتظار میرود رو دری ها و درب ها همان جنس پلاستیک تقریبا بی کیفیت را دارند.رویه چرم صندلی ها کیفیتی خوبی دارند.صندلی های جلو فضای خوبی ندارند.اما صندلی های عقب فضای مناسبی را در اختیار ما قرار می دهند.همچنین دید عقب خوب است اما نه عالی.مانیتور و دوربین همان مانیتور و دوربین سراتو است. استارت دکمه ای یا همان کیلس استارتر را سایپا بر روی شاهین استفاده کرده.این خودرو جای لیوانی ندارد و مجبورید اب را در دستتان نگه دارید یا جداگانه برای ان تهیه کنید.صدای موتور در کابین بسیار ازار دهنده است.شاید بیرون این خودرو جذاب بوده باشد اما داخل نه جنس رو دری ها ضعیف،مانیتور نه چندان سریع،کیفیت دکمه ها بد و دستگیره درب خیلی بد.

نمای داخلی شاهین

یکی از مهم ترین بخش در یک خودرو صندوق عقب ان است،فضای صندوق عقب شاهین تقریبا مناسب و بزرگ است که همچنین سایپا ارتفاع ان را بیشتر کرده است تا لوازم بیشتر در ان جای بگیرد و حس بهتری برای سفر ها داشته باشید.

موتور:

خلاصه بگوییم موتور شاهین همان موتور تیبا 8 سوپاپ همراه با یک عدد توربو همین.توان 110 اسب بخار و 170 نیوتون متر گشتاور  با وزن1270 کیلوگرم به گفته کمپانی شتاب 11.5 ثانیه را دارد که در عمل به دور از واقعیت است.شتاب صفر تا صد این خودرو توسط کارشناسان 13 ثانیه و 30 صدم بود.مصرف سوخت این خودرو بعد از تست توسط مالکین در جاده تقریبا 9 لیتر در صد کیلومتر است.توربو در دور موتور 2700 وارد مدار میشود.ترمز های این خودرو تقریبا قابل قبول خواهند بود و حس امنیت را به شما میدهد.در سربالایی های نسبی برای حرکت این خودرو با مشکل روبرو است و برای حرکت باید پدال گاز را فشار داده تا توربو وارد مدار شود.

موتور شاهین

البته هنوز مشکلات اتش گرفتگی و خاموش شدن شاهین در جاده از بین نرفته است هر چند که سایپا برای رفع مشکلات تا الان چندین بار فراخوان آپدیت ECU داده است.

تعادل این ماشین در پیچ ها خوب است و به طرفین نمیپیچد و هندلینگ قابل قبولی را بروز میدهد در پیچ های سنگین صدای جیغ لاستیک ها هم به گوش میرسد.

انتظار می رود که سایپا برای رفع مشکلات صدای موتور و بی کیفیتب کابین فکری بکند تا بتواند سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد.در غیر این صورت میتوان بزرگترین تفاوت ان را با پراید قیمت تقریبا سه برابری دانست همراه با یک عدد توربو شارژ.

در کل این خودرو با این قیمت حال حاضر که بین 380 میلیون تومان تا 400 میلیون است پیشنهاد زیاد مطرحی نمی باشد و برای خرید با این بودجه گزینه های خیلی بهتری هم روی میز هستند چه خودروی صفر کیلومتر چه دست دوم.اما اگر به دنبال خودرویی در این رنج قیمتی هستید که گارانتی داشته باشد همراه با توربو و دیگر اپشن هایی که به ان اشاره کردیم می توانید برای خرید اقدام کنید.یکی از بزرگترین مشکلات این خودرو صدای موتور بسیار زیاد ان است که واقعا برای خودرویی با این همه تبلیغات جنبه منفی دارد که از سایپا انتظار میرود برای رفع این مشکلات اقدام کند.

 

تبلیغات

ادمین سایت

سلام دوست خوبم.بنده ادمین سایتم و اسمم حسینه.فعالیتم رو سال 1400 شروع کردم و سعی دارم بهترین اطلاعات رو با شما در اشتراک بزارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا